Segmentul maşinilor de clasă mini şi mică, având utilizare preponderentă în traficul urban, nu a fost deloc aglomerat la noi în 2012. Totuşi, dintre cele câteva modele lansate pe piaţa noastră, se detaşează cea de-a patra generaţie Renault Clio.
VEZI AICI DETALIILE CU NOUL RENAULT CLIO 4
În primul rând, noul Renault Clio 4 a surprins prin stilul nonconformist şi designul fresh, cu o imagine de marcă complet transformată şi cu un uşor aer… tupeist – pentru că, în ciuda crizei prelungite, francezii nu au mizat pe cartea siguranţei, cu un design sobru, ci par să joace pe ”totul sau nimic”. Iar vânzările foarte bune pe plan european par să le dea dreptate.
Apoi Renault continuă politica unui raport foarte bun preţ/dotări, noul Clio fiind o maşină foarte competitivă în acest segment – preţ de pornire: 10.600 euro (cu TVA, preţ de listă). Iar modalităţile de personalizare a interiorului sunt şi ele mult mai variate decât până acum, Clio având pretenţii serioase de a fi luat în seamă de publicul amator de fashion.
În ce priveşte motorizările şi performanţele, pentru început noul Clio mizează pe discreţie, cele patru motoare oferite acum punând accentul pe consumul scăzut în detrimentul unor performanţe de top. Totuşi, amatorii de sportivitate vor avea la dispoziţie în curând varianta de top Clio RS.
CITEŞTE AICI TESTUL PROMOTOR CU NOUL RENAULT CLIO 4
Una peste alta, noul Renault Clio considerăm că reuşeşte să-şi eclipseze competitorii lansaţi în acelaşi an la noi, dar rămâne de văzut dacă stilul abordat de francezi va rămâne atractiv şi în următorii ani sau vom asista la efectul modei care trece foarte rapid.
P.S.
O menţiune specială în acest segment merită noua Dacia Sandero, o citadină low-cost care reuşeşte să surprindă printr-un pachet preţ + aspect + spirit practic + dotări mult mai reuşit decât precedenta generaţie.
Preţul de pornire (6.990 euro cu TVA) este cu adevărat imbatabil, iar pe lista de opţiuni regăsim echipamente care, până nu de mult, erau de domeniul SF pentru Dacia…
CITEŞTE AICI TESTUL PROMOTOR CU NOUA DACIA SANDERO
Poate că în România noul Sandero va fi eclipsat de noul Logan, însă pe principalele pieţe auto din Europa citadina românească este aşteptată cu mare interes şi promite vânzări foarte bune, deoarece are multe atuuri, evidenţiate mai ales de criza economică.
Să vedem pe pagina următoare cele mai bune maşini din segmentul familistelor ieftine